lookafteryou

Alla inlägg under september 2012

Av Wilma - 29 september 2012 19:21

Senaste kapitlet:(Harry) Jag kände hur killarna satt och stirrade på mig och tillslut klarade jag inte av det längre utan reste mig upp och gick iväg. Det här skulle bli svårt!

 

Rebeckas perspektiv

Jag hade varit tvungen att gå iväg från bordet, visst kunde jag ha sagt att jag skulle hämta något men det kom inte fram någon annan mening än att jag bara behövde gå. Eleanor och Danielle kom efter mig och frågade om det hänt något men jag bara ignorerade dom och låste dörren till min och Harrys stuga. Jag satt mig ner i sängen och sjönk ner lite i madrassen. Jag kunde inte sluta tänka på Robin och tårarna var inte långt ifrån att börja rinna igen. Efter denna morgon var jag tvungen att berätta vad som hänt men jag var inte redo att berätta för någon nu. 

- Rebecka! Snälla lås upp, du vet att du kan prata med oss! Ropade Danielle men en en gång ignorerade jag det och slutade lyssna på alla knackningar. Jag tittade mot dörren, synen var suddig av alla tårar. Det knackade hårt en gång sen blev det tyst ett tag.

- Kan du släppa in mig? Harrys mörka röst hördes och jag gick fram till dörren. Låste upp och lät han komma in innan jag låste igen. Han gav mig en lång kram innan han satt sig på sin säng.

- Nu är du nog tvungen att berätta... Sa han sakta och tittade på mig, det såg ut som att han led också.

- Jag vet... Men jag är inte redo än... Det känns så overkligt, sa jag och en tår gled ner för min kind. Det kändes hela tiden som mitt hjärta slets mer och mer i tur när jag tänkte på det och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka det gjorde så ont i mig. Jag ställde mig mot väggen och sjönk ner på golvet. Harry satte sig bredvid mig med en arm runt mina axlar, och där satt vi helt tysta, det enda man hörde var snyftningar från mig och när Harry svalde stort. Han grät också.

 

Louis perspektiv

Harry och Rebecka hade varit borta i timmar nu, Danielle och Eleanor kom tillbaka fem minuter efter att Harry hade gått och sa att Rebecka vägrat släppa in dom men Harry behövde bara knacka en gång. Vi hade suttit tyst hela tiden, antagligen tänkte alla på vad som hade hänt. Jag hörde att ytterdörren öppnades och sen stängdes, och in från hallen kom Harry och Rebecka. Alla tittade på dom och man såg att båda hade gråtit. Danielle och Eleanor flög bokstavligt upp från deras stolar och kramade om Rebecka. Jag ställde mig sakta upp och gick fram till Harry och gav honom en kram. Han kramade tillbaka innan jag släppte han och satt satt mig på min stol igen, han satte sig bredvid mig. Rebecka sa åt Eleanor och Danielle att sätta sig och efter att ha sagt åt dom några gånger satt dom sig. Hon drog efter andan några gånger.

- Min bror ligger i koma på sjukhuset efter en bil olycka, sa hon med darrig röst och tittade upp i taket, antagligen för att försöka hålla tillbaka tårarna. Alla var knäpp tysta och satt med halv öppna munnar. När Rebecka tittade på oss gled flera tårar ner för hennes kind och hon drog efter andan. Jag visste att Eleanor ville krama om henne men ingen rörde sig. Själv kändes det som att jag satt fast på stolen och när jag tittade på Harry satt han och tittade ner i bordet. Rebecka stod fortfarande framför oss och lät tårarna rinna, man såg hur mycket hon led bara av att titta på henne. Detta var hemskt!

 

Mycket drama jag vet, men nu blev det så ;) Tack för dom fina kommentarerna! Blir jätte glad varje gång jag läser en, ni är så snälla :'3 Själv har jag trott att denna ff var en flopp från första början då jag började på den och gjorde två kapitel sen slutade jag eftersom jag tyckte den var så dålig x) Men sen fortsatte jag o nu är vi här :) Tack en en gång för dom fina kommentarerna! +2 kommentarer till nästa? :)

Av Wilma - 28 september 2012 22:02

Senaste kapitlet:(Rebecka) Jag kramade honom hårdare sen började vi gå hemåt. Han hade armen om mig hela vägen och ingen sa ett ord.

 

Rebeckas perspektiv


Jag och Harry klev in genom stugdörren, jag satt mig på min säng och Harry satt sig på sin mitt emot mig. 

- Vill du berätta för dom andra? Sa Harry och jag visste inte om jag ville det. Antagligen skulle alla bli oroliga för mig och jag skulle aldrig kunna vara ifred från alla frågor och att man alltid skulle "prata ut" om det, men ändå kändes det fel att hålla det hemligt. Efter lite tänkte tid skakade jag på huvudet och tittade på Harry. Han log snett och jag la mig ner i sängen under täcket. En tår gled ner för min kind vilket Harry märkte för han reste sig upp och la sig bredvid mig i sängen med armarna runt om mig, jag gosade ner mig i hans famn och lät tårarna komma, sen somnade jag. 

 

 

Harrys perspektiv


Jag vaknade av en knackning på dörren, jag tittade upp och såg Rebecka sova i min famn. Jag kom ihåg vad so hade hänt inatt och blev lite deppig men Rebecka ville inte berätta för dom andra så jag måste försöka vara lika glad, annars kanske dom misstänker någonting. Jag förstod varför Rebecka inte ville berätta, även fast dom bara ville hjälpa en så kunde dom vara ganska jobbiga med alla diskussioner och frågor om man mår bra.

- Det är frukost! Ropade Danielle utifrån dörren och det kom två knackningar till.

- Vi kommer! Ropade jag tillbaka. Jag låg och tittade på Rebecka ett litet tag, hon var alltid så söt när hon sov. Jag märkte att hon började vakna så jag pussade henne i pannan och hon tittade upp på mig. Hon log ett snett leende och satt sig upp sakta. Jag satt mig upp på sängkanten och ställde mig upp. Jag började dra fram kläder ur garderoben. Rebecka följde mitt exempel sen gick hon in på toaletten. Jag bytte snabbt om sen drog jag en borste genom mitt hår, det blev rätt tovigt under en natt. Rebecka kom ut med ett par korta shorts och ett slappt linne, hon borstade igenom håret, gav mig ett snett leende och gick ut genom dörren. Jag väntade ett tag innan jag följde efter henne ut. Solen stekte och det var riktigt skönt, även fast sommaren precis hade börjat. Jag gick in i storstugan och fortsatte till köket, där satt alla runt köksbordet och pratade. Jag tog en macka och satt mig bredvid Louis och Rebecka, tillslut kom jag i i samtals ämnet och var med i samtalet. Rebecka sneglade på mobilen lite då och då, hon hade orolig blick och ibland när hon tittade mot mig såg jag hur ledsen hon var, man verkligen såg i ögonen att hon led varenda sekund. Men hon var duktig på att dölja det.

- Jag måste... Jag måste gå, sa Rebecka snabbt och gick iväg. Danielle och Eleanor följde snabbt efter henne ut genom stugan medan killarna tittade förvirrat på varandra, jag försökte också se förvirrad ut men när jag insåg att det inte skulle funka tittade jag ner i bordet istället. Jag kände hur killarna satt och stirra på mig och tillslut klarade jag inte av det längre utan reste mig upp och gick iväg. Det här kommer bli svårt!

 

Hehe... Vet en en gång inte vad jag tycker om kapitlet x) Men här är det och jag måste tacka för kommentarerna, jag blir verkligen glad och uppskattar att ni lägger en kommentar. Älskar verkligen att se dom och mycket roligare att skriva! Tack, verkligen! Blir så himla glad varje gång! :D

+2 kommentarer för nästa? :)

Av Wilma - 27 september 2012 19:49

Senaste kapitlet: Jag bytte om och gick ut, satte mig på sängen och tittade på Harry. Han mötte min blick och sen satt vi där ett tag och bara tittade in i varandras ögon innan vi la oss i våra sängar och sov. Vad är det som händer egentligen?!

 

Harrys perspektiv


När jag vaknade var det tomt i sängen mitt emot. Rebecka hade väl klivit upp för länge sen. Jag tittade ut genom fönstret men märkte att det var ganska mörkt fortfarande, jag tittade på klockan och häpnade över vad den var, 03.30 Vart var hon vid den här tiden? Toa dörren var öppen också så hon måste alltså vara ute. Jag drog på mig ett par mjukis byxor och öppnade ytterdörren. Jag gick ut i det fuktiga gräset och tittade mot stor huset, där var det släckt. Det var också släckt i dom andra stugorna. Jag började gå över gräsmattan och tittade mig omkring och när jag tittade mot grillplatsen såg jag henne sitta där, alldeles ensam. Jag gick sakta dit och när jag kom nära harklade jag mig, hon nästan flög upp från sitt platsen och tittade på mig med rödgråtna ögon.

- Har det hänt något? Hon vände bort blicken och nickade. Jag satt mig försiktigt bredvid henne och drog in henne i en lång kram. Då började hon verkligen stor tjuta. Hon kramar tillbaka och grät mot min axel.

- Vad har hänt? Frågade jag och pussade henne på huvudet huvudet.

- Min bror... Har varit med om en bil olycka och ligger på sjukhus... Sa hon mellan hulkningarna. Hon har berättat att hennes storebror Robin alltid har betytt väldigt mycket för henne och dom bråkade typ aldrig. Och när han flyttade till Filippinerna för 3 år sen har dom hållit kontakten genom brev, sms och mail. 

Jag vet inte hur länge vi satt där vid grillplatsen och kramades, men hon slutade inte gråta och jag kände själv hur jag fick tårar i ögonen, dom gångerna jag har varit med Rebecka och Robin har jag förstått hur nära dom är varandra, och hur snäll Robin är. Han var en av mina vänner också.

- Vill du åka dit? Frågade jag och hon tittade på mig.

- Nej... Han ligger i koma och om jag ser honom... Så... Så kommer jag dö, han är allt för mig... Om han dör så... Kommer jag också göra det... Sa hon och tittade ner i marken och grät. Jag tänkte dra in henne i en ny kram men hon stoppade mig.

- Jag behöver vara ensam ett tag, sa hon och reste sig upp. Jag satt kvar på samma ställe medan jag såg henne gå in på en stig som ledde in i skogen. Det var inte stigen mot Liam och Danielle's stuga utan en annan.

 

Rebeckas perspektiv 

Jag vet inte hur långt jag gick men jag kom bara längre och längre in i skogen. Jag hade lämnat Harry vid grillplatsen och gått därifrån, jag hade sett att han hade tårar i ögonen men jag orkade inte bry mig. Jag behövde verkligen vara ensam nu. Jag började springa på stigen allt snabbare och snabbare. Helt plötsligt snubblade jag på någonting och föll ner på marken, jag satt mig på mina knän som hade börjat blöda av såret jag fick när jag ramlade. Jag tryckte händerna för ansiktet och skrek. Jag kände hur ett par starka armar drog upp mig på mina fötter och någon som kramade om mig, pussade mig på huvudet och lät mig gråta ut. När jag väl tittade upp såg jag Harry stå där med tårar i ögonen och stirra blint framåt.

- Jag finns här om du vill prata, sa han lugnt utan att titta på mig. Jag kramade honom hårdare sen började vi gå hemåt. Han hade armen om mig hela vägen och ingen sa ett ord.

 

Blev kort och kanske lite rörigt men är trött ;) Blev ett kapitel nu för ni hade kommit över kommentars gränsen o vart så glad över kommentarerna så tyckte ni förtjänade det :) +2 kommentarer till nästa som då kommer imorgon eller i övermorgon :)

Av Wilma - 27 september 2012 13:13

Senaste kapitlet: (Harry) Jag tittade på klockan och såg att den bara var 13.00 Alltså hela dagen kvar, fast nu var jag bara sugen på att vila mig, man blev ganska trött av att vakna 5 på morgonen.

 

Harrys perspektiv


Jag vaknade av att någon petade på mig, jag tittade upp och såg Rebecka sitta på stolen bredvid och hon såg verkligen uttråkad ut.

- Äntligen! Hur lång tid tar det att väcka dig egentligen? Sa hon när hon såg att jag vaknat. 

- Det är ganska svårt att väcka någon med att peta på den, jag tittade på henne med ett snett leende. 

- Jag har faktiskt stått och ruskat på dig i tio minuter också, jag trodde du var död! Fast du snarkade så det hade varit omöjligt, sa hon och log retande. Jag tog en av mina kuddar och kastade den på henne hon skrattade och gick ut från stugan. Vi hade ätit hamburgare sen hade jag gått till stugan för att vila men jag hade antagligen somnat o nu är jag här. Undrar hur mycket klockan är. Jag reste mig upp och gick ut i det fina vädret. Alla sprang fram och tillbaka med mat, filtar och ved från stor stugan till grillplatsen. Jag gick in i stor stugan och såg tjejerna stå och fixa saker i köket. Jag smög förbi och in i badrummet för att duscha. Jag drog av mig kläderna och steg in i duschen för att låta vattnet rinna över min nakna kropp. Jag schamponerade mitt hår och sköljde ur det sen gick jag ur duschen och drog en handduk runt mina höfter och gnuggade mitt hår med en annan. Jag kom just på att jag hade glömt ta med mig nya kläder, så där stod jag... Jag tittade runt i badrummet och såg min mobil, finns bara en sak att göra om jag inte vill gå ut med bara handduk. 

 

Glömde rena kläder, kan du hämta några? :$ Jag smsade Louis och satt mig ner på toalett locket.

HAHA! Jag kommer aldrig glömma det här xD Kommer snart! Jag behövde bara vänta i fem minuter innan Louis knackade på.Han hade ett stort leende på läpparna som visade att han bara ville skratta. Jag tog emot kläderna och stängde dörren. Han hade antagligen berättat för alla vad som hänt nu. Jag drog på mig kläderna och gick ut ur badrummet, jag hörde Louis och dom andra skratta inne i köket. När jag kom dit tittade alla på mig sen började dom skratta igen, jag lipade retande åt dom och gick ut i solskenet. Det hade blivit lite mörkare men det var fortfarande varmt. Alla kom ut ur huset och vi satt oss vid grillplatsen, Zayn började försöka fixa eld medan vi andra satt och tittade på. Niall satt beredd med korvarna som skulle grillas. Vi får se var kvällen slutar nu då.

 

Rebeckas perspektiv

Vi skulle precis börja grilla korvarna när vi hörde en duns lite längre bort mot Niall och Zayn stuga, sen en till. Eleanor kramade om Louis medan Danielle kramade om Liam, själv satt jag och kramade om mig själv typ. Killarna satt och tittade förvirrat mot stugan. Efter ett tag kom Zayn fram bakom stugan, han hade fullt med löv i håret och skrattade. Ingen hade ens märkt att han var borta!

- Vart har du varit? Frågar Niall.

- Jag skulle fixa lite saker till elden sa jag ju, men jag fastnade i en sak vid stugan, svarade Zayn och skrattade. Jag kom på att Zayn skulle gå och hämta grenar i skogen till elden men han hade varit borta ett tag så vi hade helt enkelt glömt det. Zayn kom och satt sig och Niall hjälpte honom få ut löven ur håret. Sen kom samtalsämnet igång och vi satt och skrattade och pratade. Niall tog fram sin gitarr och spelade medan vi sjöng med, han sjöng också ibland. Jag vet inte hur länge vi satt där men det var hur mysigt och hur roligt som helst! Vid midnatt började vi dra oss mot våra stugor. Jag, Eleanor och Danielle gav varandra en kram innan vi skilldes åt. När jag kom in i stugan hade Harry redan bytit om och hade endast en lite längre tröja på sig(och kalsoner såklart), Jag tog ur mina sovkläder ur garderoben och gick in på toaletten. Det var väldigt litet där inne men det var bättre än ingenting egentligen. Jag bytte om och gick ut, satt mig på sängen och tittade på Harry. Han mötte min blick och sen satt vi där ett tag och bara tittade in i varandras ögon innan vi la oss i våra sängar och sov. Vad är det som händer egentligen?!

 

Tack för dom fina kommentarerna! Blir jätte glad för dom, verkligen! :'D Hoppas ni gillar kapitlet ;) +2 kommentarer till nästa? :)

Av Wilma - 24 september 2012 21:27

Senaste kaptilet: (Harry) Svaret var perfekt, det var precis vad jag ville också. Detta skulle antagligen bli en bra kväll.

 

Rebeckas perspektiv


Jag och Harry gick ut ur stugan och märkte att Niall och Zayn precis kommit tillbaka med båten så jag sprang dit och hjälpte dom med matkassarna. Niall försökte först få mig att ge en till honom så han höll i 3 men när han märkte att jag inte skulle ge mig så lät han mig bära två kassar. Vi gick mot det stora huset och sen in i köket, där inne satt Louis och Eleanor mitt emot varandra vid köksbordet, båda med stora leenden och höll varandras händer. Jag, Harry, Niall och Zayn stannade i dörröppningen och tittade, mest av förvåning. 

- Va söta ni är! Tjöt jag ut efter ett tag och sprang fram till Eleanor som tittade förvirrat upp från Louis ögon och besvarade min kram med förvirrad blick. Louis såg lika förvirrad ut men när båda fattade och kom tillbaka till verkligheten log dom och rodnade. Louis resta sig upp och hjälpte till att ställa in varorna.

- Men... Vart är Liam och Danielle? Frågade Louis och tittade sig omkring.

- Jag hämtar dom! Sa jag fort och sprang iväg, dom andra var inte sena på att följa efter och vi sprang genom skogen till Liam och Danielle's stuga. Eftersom dom hade fått stugan som låg lite längre in i skogen än alla andra var vi tvungna att springa igenom skogen på en smal stig för att komma till deras stuga. När vi kom fram alldeles andfådda ställde vi upp oss runt stugan, Harry ställde sig bredvid dörren medan vi andra stod vid väggarna och fönstren. Först knackade Louis på ett fönster, sen kom Zayn och Niall med att knacka på väggen samtidigt. Jag och Eleanor stod bredvid varandra och knackade på fönstret bakom oss väldigt hårt. Andra sekunden hörde man dörren öppnas, Harry skrika med mörk röst sen Danielle och Liam skrika med väldigt ljus röst, Liam lät faktiskt som en tjej. Alla började gapskratta och kom fram från kanterna av huset. Man såg Liam stå med en beskyddande arm över Danielle som hade tårar i ögonen. När jag och Eleanor kom skrattande fram bakom hörnet tittade Danielle på oss.

- Var ni med på det här era jävlar?! Skrek hon och började springa mot oss. Jag och Eleanor började springa tillbaka på stigen, eller ja, så gott det gick när man skrattade så mycket som vi gjorde. När vi kom ut ur skogen och ut där stor stugan och min och Harrys stuga var ramlade jag och Eleanor i det mjuka gräset av skratt. När Danielle stannade kunde inte hon hålla sig för skratt heller och la sig bredvid oss, tänk att man kan ha så kul.

 


Harrys perspektiv


Medan vi kiknade av skratt jagade Danielle iväg Rebecka och Eleanor vilket gjorde allting ännu roligare och efter ett tag låg alla på marken och vred sig av skratt, till och med Liam som alldeles nyss hade sett döds allvarlig ut. Det tog ett tag innan vi slutade skratta men det var nog Zayn som slutade först och reste sig tårögt upp, sen var det faktiskt jag som slutade skratta och torkade bort tårarna ur ögonen av allt skrattande. Vi började gå tillbaka sakta och efter ett tag kom dom andra efter oss, Niall gick fortfarande och skrattade lite men inte så högt. När vi kom tillbaka mötte vi tjejerna som satt i gräset och pratade. När dom såg oss fnittrade dom till. Dom reste sig upp och följde med in i stor stugan och satt sig runt bordet.

- Vad ska vi äta? Det var såklart Niall som frågade det men direkt när han sa det kände jag hur hungrig jag var. Zayn började rota i kylskåpet och hittade hamburgare och bröd till dom så det fick det bli. Jag tittade på klockan och såg att den bara var 13.00 Alltså hela dagen kvar, fast nu var jag bara sugen på att vila mig, man blev ganska trött av att vakna 5 på morgonen.

 

Hehe... Vet själv inte vad jag tycket om det här kapitlet... x)Men låt mig veta vad ni tycker ;) O TACK för kommentarena, det är ju inte många men det är inte så många som behövs för att man ska bli extremt glad och vilja skriva :D Så TACK! :D +2 kommetarer så får ni nästa kapitel, imorgon eller övermorgon ;)

Av Wilma - 23 september 2012 14:56

Senaste kapitlet: När vi kom fram till båten höll dom andra redan på att sätta sig, Eleanor tittade mot oss och gav mig ett litet leende sen tittade hon på Louis som tydligen sa något roligt för hon började skratta med handen på munnen. Vi satt oss i båten som sakta började åka mot ön. Undrar var den här semestern skulle sluta...


Louis perspektiv

Jag visste att Rebecka inte gillade mig just nu men hon och Harry var tvungna att prata och va med varandra. Medan båten åkte mot ön satt vi alla och pratade, ibland kom jag på mig själv med att stirra på Eleanor, hon var så vacker. Det tog ungefär 20 minuter att komma fram och man märkte att tjejerna blev otåliga. När vi väl gick av båten stod alla bara vid strandkanten och stirrade stumt på huset.

- Visst är det vackert? Frågade jag och drog in den friska luften innan jag började gå mot stugan. När jag kom fram till huset låste jag upp dörren och klev in, dom andra kom några meter efter mig och gick in också. Ingen sa någonting, jag skulle kunna slå vad om att dom trodde det var en gammal och ful stuga, men dom som ägde den hade rustat den för mindre än 3 månader sen. Alla började gå runt och titta sig omkring, till och med jag förundrades hur fint det var. När jag kom in i köket kom jag på.

- Vi har glömt att köpa mat! Skrek jag och slog handen mot pannan. Alla började skratta Eleanor la armen om mina axlar, nästa sekund gav hon mig en puss på kinden innan hon fortsatte fnissa.

- Jag åker tillbaka med båten och handlar, hänger du med Niall? Sa Zayn och tittade på Niall som nickade, sen gick dom tillbaka till båten och åkte iväg.

- Om ni vill kan ni välja en sovstuga och börja packa upp, det finns två garderober i varje, sa jag och gav Harry och Liam en nyckel och dom började gå iväg, jag la armen om Eleanor och höll henne kvar så hon inte följde efter dom andra och snart var vi själv i det stora huset. Hon tittade lurigt på mig och jag tog händerna runt hennes midja.
 Vi tittade varandra djupt i ögonen, allting var tyst.

- Jag älskar dig El, det gör jag verkligen, sa jag tyst till henne.

- Jag älskar dig också. Nästa sekund möttes våra läppar.

 

Harrys perspektiv

Jag och Rebecka gick mot en av stugorna, det var en ganska liten stuga men den var fin. När vi kom fram satt jag sakta nyckeln i låset och låste upp, öppnade dörren och gick in. Rebecka kom in efter mig och tittade sig omkring. Hon drog fram sin resväska till en av garderoberna sen satt hon sig på sängen bredvid Våra sängar stod mitt emot varandra, jag satt och tittade på Rebecka, hennes ögon, hennes leende, hela henne hon! Nej, nej, nej! Jag kan inte tänka såhär, Rebecka är min kompis inget annat!

- Harry? Vad är det? Jag vaknade ur mitt tänkande och såg hur Rebecka tittade konstigt på mig.

- Vad?

- Du stirrar! Rebecka log och skrattade till lite av att jag inte ens hade vetat vad jag gjorde.

- Oj... Förlåt, sa jag och tittade ner i golvet. Fan att hon hade sett. Jag reste mig upp och öppnade min resväska för att sen börja packa in i min garderob.Rebecka gjorde samma sak och tio minuter senare var båda klara och rastlösa.

- Sååå... Vad tror du vi ska göra ikväll? Frågade jag och tittade på Rebecka, hon var så vacker.

- Jag skulle helst bara sitta vid en brasa och ha kul hela natten, ha en mysig kväll med prat, skratt och sång liksom. Svaret var perfekt, det var precis vad jag ville också. Detta skulle antagligen bli en bra kväll!

 

Segt kapitel men hoppas ni gillade det :) Tack för alla fina kommentarer, blir verkligen glad och mer inspirerad! :D Och tydligen så kunde man inte kommentera på kapitel 8 så det var ju synd :/ Kommentera lite så kanske ni får nästa imorgon :D

Av Wilma - 16 september 2012 21:35

Senaste kapitlet: (Harry) Jag blundade och somnade snabbt och kom in i en underbar dröm. Men vänta var inte det där... Rebecka?

Grekland!

Harrys perspektiv


Planet hade precis landat och vi var på väg att gå av, solen stekte och det blev riktigt varmt. Jag tog av mig min tjocktröja och hade bara på mig min vita t-shirt. Nu skulle vi ta en båt för att komma till ön som vi skulle bo på.  Men jag blev lite förvånad när Louis stoppade oss för att följa med alla andra passagerare till båte.

- Jag måste säga en sak hörrni... Sa Louis och tittade lurigt på oss, vad har han gjort nu då?

- Vad? Rebecka tittade oroligt på Louis, fast det var ju inte så konstigt, jag tror alla blev lite rädda för vad som skulle komma.

- Jag har ju inte berättat vart vi ska... Sa Louis fortfarande med ett lurigt flin på läpparna och jag tror alla höll på att dö av orolighet, vad fan hade han gjort nu?

- Vi ska inte bo på en ö där andra bor utan på en ö där vi är helt själva! Vi fixar all mat själv och det är egentligen inte ett hotell, jag har fått låna det av några jag känner, men det är riktigt fint med en huvud stuga som har tv- rum, kök, badrum sen är det 4 stugor som man bor i, Louis tittade glatt på oss men jag tror ingen av oss log tillbaka.

- Säg att du skämtar! Snälla! Danielle tittade bedjande på Louis, hans leende försvann lite men sen skakade han på huvudet med ett snett leende och ryckte på axlarna.

- Vi skulle ju slappna av! Nu kommer vi få städa efter er killar! Klagade Eleanor, men det skulle hon inte sagt för sekunden efter hade Louis lyft upp henne och låtsades slänga ner henne i vattnet, han höll faktiskt på att tappa henne en gång, alla stod och skrattade men när han släppte ner henne kom vi alla på vad vi pratade om och stämningen blev seriös igen.

- Men eftersom att det ät 4 sovstugor ska vi alltså sova 2 och två... Men vilka sover med varandra? Sa Rebecka och bet sig i läppen.

- Öh... El och jag, Danielle och Liam, Zayn och Niall, Rebecka och Harry, sa Louis glatt och log mot oss. El och han hade ju en liten flört o Danni och Liam hade det också men varför jag och Rebecka? Vi hade varit bästa kompisar sen dagis men hon var ju med Niall också? vad är det för fel på mig? Jag ska inte tänka såhär, det här ska bli kul! Vi är ju bara vänner trots allt. Jag tittade mot Rebecka och mötte hennes blick, varför blev jag så knäsvag?

 

Rebeckas perspektiv


"Jag tänker döda honom, jag tänker för i helvete döda honom!" Tänkte jag och tittade på Louis. Varför skulle jag sova med Harry för? Jag tittade på Harry som hade ett förvirrat ansiktsuttryck. Jag förstår honom, han visste ju inget om det här. Han tittade mot mig och våra blickar möttes, det kändes som en evighet tills jag klarade av att titta bort och började följa efter Louis för att gå till vår båt för att åka till vår lilla ö. Eleanor kom och gick bredvid mig.

- Tänk att jag ska få sova med Louis! Viskade hon till mig och jag log mot henne.

- Tänk att jag ska få sova med Liam! Ingen hade märkt att Danielle hade kommit och slutit upp bredvid oss, vi log mot varandra och fortsatte gå. Eleanor fortsatte viska med varandra men mina tankar fortsatte vandra iväg till Harry, hans perfekta gröna ögon, han fina leende och hans lockar. Jag tittade ner i marken och märkte inte att jag började gå saktare och kom längre och längre bort från Danelle och Eleanor.

- Vi ska alltså dela stuga... Jag tittade förvirrat upp och såg att Harry hade dykt upp på sidan om mig.

- Ja, tydligen. Jag tvingade fram ett leende, jag tittade rakt framför mig medan Harry och jag gick tyst bredvid varandra. När vi kom fram till båten höll dom andra redan på att sätta sig, Eleanor tittade mot oss och gav mig ett litet leende sen tittade hon på Louis som tydligen sa något roligt för hon började skrattat med handen på munnen. Vi satt oss i båten som sakta började åka mot ön. Undrar var den här semestern skulle sluta...

 

Jaha... Fick tydligen ingen kommentar vid förra kapitlet... Det är verkligen inte lika kul när man inte ens får en kommentar men men... Dålig uppdatering för att jag har haft mycket läxor så varje gång jag har suttit vid datorn så har jag bara gjort läxorna sen har jag inte orkat nå mer.... Förlåt för bildlöst kapitel men så svårt att hitta bilder så kapitlen framöver kommer nog vara bildlösa.... Kommentera och ni gör min natt<3

Av Wilma - 15 september 2012 19:22

 

Senaste kapitlet:(Rebecka) - Varför inte, sa Harry och satt sig i en rakare ställning innan han lutade sig mot soffan med armarna över bröstet. Vi skulle alltså till Grekland.

En vecka senare

 

Rebeckas perspektiv

Louis hade fixat sistaminuten biljetter och nu satt vi i det lilla rummet och väntade på att få gå planet, det var en timme kvar och vi satt på golvet eftersom alla stolar var upptagna. Klockan var 06.00 och det såg ut som att alla var döda av trötthet, förutom Louis som gick runt och hälsade på alla andra och stannade och pratade med vissa ibland.

- Hur kan du vara så pigg? Klagade Eleanor när Louis gick förbi oss en gång till, han ryckte på axlarna med ett leende och fortsatte in till toaletten.

- Den där måste ha tagit något så som han håller på, sa Liam och log.

- Nej men det säger du inte? Svarade Zayn lite sarkastiskt och tittade på honom, alla började skratta lite tyst men det la sig på en gång.

- Ska vi sitta här i en timme? Sa Niall uttråkat.

- Japp för ingen annan än Louis orkar gå någonstans, svarade jag medan jag hade blicken fäst på en prick på väggen. Jag drog upp knäna till magen och stödde huvudet på dom. Louis kom ut från toaletten och började gå runt igen. Vi var helt tysta i en kvart sen kom Louis tillbaka till oss för typ hundraelfte gången.

- Någon som vill hänga med och köpa godis? Frågade han och tittade på oss. Jag var faktiskt riktigt sugen på godis och kaffe...

- Jag hänger med. Någon annan som vill ha något? Frågade jag medan jag reste mig och gick fram till Louis. Alla ropade upp vad dom ville ha och jag och Louis gick iväg mot Taxfree:n. Eleanor och Danielle skulle ha kaffe, Niall och Liam skulle ha en chokladkaka, Harry skulle ha en läsk och Zayn hade somnat. Jag gick och memorerade va alla skulle ha, vi gick tysta hela vägen förutom ett hot från Louis. När vi kom fram tog vi det vi skulle ha och jag tog en chokladkaka extra åt mig själv sen gick jag och Louis och ställde oss i kön.

- Så... Vad ska vi göra sen? Sa Louis men fortsatte titta framåt mot kassan.

- Jag är ganska trött så jag ska sätta mig och dricka mitt kaffe, hyperaktiva sak... Sa jag och log retsamt mot Louis som lipade åt mig sen log han också. När vi kom fram till kassan så tog Louis upp plånboken, hotet han hade sagt till mig var nämligen att han skulle putta bort mig om jag ens försökte betala. Vi tog sedan upp våra saker och började gå tillbaka, vi gick återigen i tystnad fast denna gången var det nog för att båda var tvungna att koncentrera sig på att inte tappa något eftersom vi glömde påse. När vi kom fram dumpade vi sakerna där dom skulle vara och satt oss ner. Jag började dricka på mitt kaffe och det var faktiskt riktigt gott. Louis satt ner i ungefär en minut sen började han gå runt med sin godis påse och prata med folk, och om det var ett barn där han stannade fick den ta en liten godis. Han var så snäll!! Nu var det bara att vänta en halvtimme innan vi skulle gå på planet.

Harrys perspektiv


Tänk att vi ska till Grekland, vi var på väg in i planet nu och det kändes som en sten var på mina axlar, så trött var jag. Jag letade på min plats och satt mig, jag skulle sitta bredvid Niall och han hade varit så snäll så jag fick sitta bredvid fönstret. Jag hatade verkligen att inte ha ett fönster även fast jag säkert skulle sova hela resan. Niall kom och satt sig bredvid mig medan jag satt och fixade med musiken i min Ipod, jag satt i ena hörluren i örat som inte var riktat mot Niall. Ibland ville han prata när vi lyfte men nu satt han med musik i båda öronen och blundade så jag satt i andra hörluren också. Jag blundade och somnade snabbt och kom in i en underbar dröm. Men vänta var inte det där... Rebecka?

 

 

Ja nu har jag skrivit det här kapitlet tre gånger så eftersom först så dampade internet sen dampade bloggplatsen så när jag hade skrivit klar och publicerat så försvann allt förutom det som jag berättade vad som var i förra kapitlet, ni ska veta att datorn var nära på att flyga in i väggen! Aja men ni skulle vara jätte snälla om ni kommenterar! :D +3 kommentarer till nästa?

Sök i bloggen

Presentation


Svensk One direction fanfic ^^

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker ni om "Uncover"? :)
 Jätte bra :D
 Bra :)
 Sådär :/
 Dålig :(
 Jätte dålig D:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards