lookafteryou

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Kapitel 18 - Uncover

Av Wilma - 16 maj 2013 21:05

Senaste kapitlet: Hope rörde sig lätt i min famn men blev still fort. Mina ögonlock blev tyngre och jag blundade trött. Jag lutade huvudet mot ryggstödet och somnade fort med låten i bakgrunden. Detta var fantastiskt...

 

 

 

Hopes perspektiv


Jag vaknade långsamt och kände hur de jag låg på rörde sig. Jag tittade försiktigt upp och såg Niall ligga med huvudet mot ryggstödet, hans högra arm låg nedanför min arm och han sov sött. Hans andra arm och hand låg mot min rygg och som gjorde så han höll mig lätt mot sig. Jag log lite för mig själv innan jag la mig på hans bröst igen. Jag kände hur Niall rörde sig under mig och tittade upp mot hans ansikte för att möta hans ögon. Han hade ett förvirrat uttryck innan han slappnade av och log lite smått, lite generat. Jag ryckte till av att ringvolymen slogs på och reste mig sakta innan jag gick iväg mot köket för att svara i telefonen.

- Hello? Svarade jag trött.

- Hooope, we're coming over, we are outside your house! Hörde jag Harry innan han la på. Kommer dom hit nu? Jag la ner mobilen i fickan och hann precis ge Niall en förvirrad min innan det plingade på dörren. Jag gick och öppnade dörren och killarna kom in.

- Whos shoes is that? Frågade Zayn och blinkade mot mig. Jag kände hur jag rodnade och tittade mot tv-rummet. Steg hördes och kom närmare innan Niall stannade vid valvöppningen.

- Oh... Hi Niall, sa Louis förvånat och log ett lömskt leende mot mig innan han gick in och in i köket. Jag tittade på Niall som hejade på alla innan han försvann generad in i tv-rummet igen. Jag gick efter killarna som gått in i köket och hittade dom ätande på varsin macka.

- Hey, thats my food! Sa jag och Louis tuggade fort i sig sin macka innan han ryckte på axlarna.

- What do you mean? Frågade han och killarna skrattade, jag kunde heller inte hålla mig för skratta utan satt handen på pannan och skrattade lätt åt dom innan jag gick in i tv-rummet igen och hittade Niall sittandes i soffan stirrande på något pogram som gick på tv:n. Jag satt mig bredvid honom och han tittade snabbt på mig innan han fortsatte titta på tv:n.

- I should go... Sa han osäkert innan han reste sig. Jag var snabbt uppe på fötter och blockerade hans väg.

- Can I atleast get your nmber? Frågade jag och han nickade. Jag drog upp mobilen och gjorde den klar för att han skulle kunna skriva sitt nummer, jag gav honom den och han skrev in nummret innan han gav tillbaka mobilen. Jag flyttade på mig så han kom fram och följde med honom ut till hallen. Han drog på sig sina låga consvers och sin jacka snabbt och öppnade ytterdörren.

- Bye, sa han snällt med ett litet leende.

- Bye, svarade jag och sen stängdes dörren och Niall var borta. Jag hörde busvisslingar från köket, precis som dom väntat på att få göra det enda sen dom såg Niall här. Jag gick in i köket och alla tittade på mig med nyfikna miner men jag försökte ignorera dom och hämtade ett glas med vatten istället.

- What? Sa jag när dom inte slutade titta på mig.

- Nothing! Svarade Harry lätt och dom fortsatte äta på sina mackor och tittade ner i varsin tidning men jag kunde se busiga leenden på allas läppar. Detta kommer ju bli kul senare...


Nytt kapitel nu då :D Tack för kommentarerna på förra kapitlet! Inte så jätte nöjd med detta o så blev det kort men hoppas ni gillar det ändå! :3 Kommentera gärna vad ni tycker! :D

 
 
Ingen bild

Hj

17 maj 2013 07:29

Mer!!

 
Ingen bild

Josefin

17 maj 2013 07:39

Meeeer!!!!<3

 
Ingen bild

Julia

17 maj 2013 08:24

Jättebra :')

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 27 december 2013 23:09

Senaste kapitlet: Jag tittade oroligt på liam som gav mig en orolig blick. - I'll tell you more later, sa han fort och fortsatte springa. Vad händer egentligen?   Harrys perspektiv   Jag kom så småning om ut ur den stora skogen och jag stan...

Av Wilma - 4 augusti 2013 21:47

Senaste kapitlet:  Mina hjärna började snurra och snart stannade den på ett hemskt minne, det brände till i bröstet men jag började springa, springa så fort jag bara kunde, för jag fick inte tro att allt var bra, jag fick inte komma dit försent... ...

Av Wilma - 1 augusti 2013 22:45

Senaste kapitlet: - Guys... Where is Hope?   Hopes perspektiv Jag sprang gatan fram med tårarna rinnande ner för mina kinder. Jag ville bara bort, jag trodde allting skulle bli bra, att alla skulle uppföra sig som vanligt och att vi skulle ha l...

Av Wilma - 9 juni 2013 20:38

Senaste kapitlet: Maten kom snabbt och jag åt upp framför tv:n med ett helt värdelöst program på. Flashbacks från kvällen före korsade mina tankar medan jag tittade på pogrammet och jag fick ett fånigt leende på läpparna. Det var ju riktigt mysigt......

Av Wilma - 29 maj 2013 21:13

Senaste kapitlet: Svarade Harry lätt och dom fortsatte äta på sina mackor och tittade ner i varsin tidning men jag kunde se busiga leenden på allas läppar. Detta kommer ju bli kul senare...   Hopes perspektiv Jag stod vaksamt lutad mot diskbänk...

Sök i bloggen

Presentation


Svensk One direction fanfic ^^

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker ni om "Uncover"? :)
 Jätte bra :D
 Bra :)
 Sådär :/
 Dålig :(
 Jätte dålig D:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards