lookafteryou

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Kapitel 15 - Uncover

Av Wilma - 21 april 2013 21:45

senaste kapitlet: - Yeah, I'm starving! Sa ja och vi började sakta gå ut ur rummet. Killarna är schyssta, inget att oroa sig för Niall, dom kommer inte göra dig illa, dom hjälpte dig ju...

 

 

 

Hopes perspektiv


Niall gick tyst bakom mig in till köket och satt sig på en stol bredvid mig. Killarna hade redan börjat äta och pratade på för fullt, vilket jag inte gillade då jag helst inte vill ha så stökigt när jag äter.

- Guys! Lower your voice, sa jag irriterat och killarna tystnade lite. Dom visste att jag ville ha matro, dom fick prata men inte med för höga röster och för stojigt. Jag började ta mat från skålarna på bordet som innehöll pommesfrites och korv. Jag gav sen sleven till niall som tog emot den och började blygt ta för sig av maten, jag såg hur han fortsatte ösa upp mat, slev efter slev och när han la ner allting igen för att äta hade han 10st korvar och massa pommes på sin talrik.

- You gonna eat all that? Sa jag förvånat och han tittade på mig och nickade. Killarna sneglade på hans talrik innan dom fick ett förvånat uttryck och tittade ner på sina talrikar som bestod av mycket mindre mat.

- Wow Niall, you really like food huh? Sa Zayn och tittade på Niall som nickade igen. Vi började äta och kom in på ett samtalsämne, Niall satt mest och lyssnade och sa inte någonting.

- So Niall, I've seen that you play guitar, where did you learn? Louis tittade nyfiket på Niall och snart var alla blickar fästa på honom, man märkte hur han tvekade på att svara och blev lite obekväm med alla blickar.

- I learned myself, the most in Ireland do and then help eathother.. sa han blygt och Louis nickade.

- Nice! Louis tog upp mat på gaffeln och stoppade in i munnen innan han log ett sött leende mot Niall. Jag gillade verkligen att killarna verkligen försökte få Niall lite mer bekväm situationen. Jag kände hur Niall började slappna av och jag log lite för mig själv. Vi fortsatte äta med lite prat och maten minskade sakta, Niall kunde säga något lite då och då, inget långt och så men någonting som han tillade iallfall. När alla ätit upp började Louis och Harry duka av.

- Thanks so much for the food, sa jag och reste mig upp när dom var klara med allting, ibland var dom riktiga gentlemen.

- Thanks for the food, sa Niall efter mig och reste sig upp. Han följde med mig och killarna in i tv rummet.

- Niall, I challenge you on Fifa! sa Harry skämtsamt och fixade med spelet så det började och gav Niall en dosa. Niall såg ganska förvirrad ut men han satt sig bredvis Harry, valde lag och började spela. Vi andra satt bredvid och tittade spänt på medan vi jublande varje gång någon fick mål. Det var väldigt lika och när det var någon minut kvar stod det lika. Ingen hade någonsin klarat sig bra när man spelat med Harry. Harry hade oftast vunnit stort och man märkte att han var lite förvånad över att Niall faktiskt höll på att vinna.  Niall fick in ett till mål och när slut signalen ljöd så hade Harry förlorat.

- Good job mate! Sa Harry högt och klappade Niall på axeln, han log stort och lät Louis sätta sig bredvid Harry o spela istället. Niall satt sig på platsen bredvid mig och log.

- That was really good! sa jag tyst till honom och han rodnade lite.

- Thank you, sa han. Detta hade ju faktiskt blivit bättre än jag trodde!

 

jag hatar detta kapitel men det måste komma ut någon gång... Är hemskt ledsen över att ni fått vänta så himla länge o sen får ni inte ens ett bra kapitel, som också är kort...! Aja, tack för alla kommentarer och hoppas att ni gillar det mer än jag! :) O vet också att en av läsarna fyller år idag så Grattis HJ :)

 
 
Ingen bild

Julia

22 april 2013 07:31

Mooooore :)

 
Ingen bild

HJ

22 april 2013 15:24

Jättebra!!! Tack:)

 
Ingen bild

Ida00706@hotmail.se

22 april 2013 16:34

Mmmeeerrrr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 27 december 2013 23:09

Senaste kapitlet: Jag tittade oroligt på liam som gav mig en orolig blick. - I'll tell you more later, sa han fort och fortsatte springa. Vad händer egentligen?   Harrys perspektiv   Jag kom så småning om ut ur den stora skogen och jag stan...

Av Wilma - 4 augusti 2013 21:47

Senaste kapitlet:  Mina hjärna började snurra och snart stannade den på ett hemskt minne, det brände till i bröstet men jag började springa, springa så fort jag bara kunde, för jag fick inte tro att allt var bra, jag fick inte komma dit försent... ...

Av Wilma - 1 augusti 2013 22:45

Senaste kapitlet: - Guys... Where is Hope?   Hopes perspektiv Jag sprang gatan fram med tårarna rinnande ner för mina kinder. Jag ville bara bort, jag trodde allting skulle bli bra, att alla skulle uppföra sig som vanligt och att vi skulle ha l...

Av Wilma - 9 juni 2013 20:38

Senaste kapitlet: Maten kom snabbt och jag åt upp framför tv:n med ett helt värdelöst program på. Flashbacks från kvällen före korsade mina tankar medan jag tittade på pogrammet och jag fick ett fånigt leende på läpparna. Det var ju riktigt mysigt......

Av Wilma - 29 maj 2013 21:13

Senaste kapitlet: Svarade Harry lätt och dom fortsatte äta på sina mackor och tittade ner i varsin tidning men jag kunde se busiga leenden på allas läppar. Detta kommer ju bli kul senare...   Hopes perspektiv Jag stod vaksamt lutad mot diskbänk...

Sök i bloggen

Presentation


Svensk One direction fanfic ^^

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker ni om "Uncover"? :)
 Jätte bra :D
 Bra :)
 Sådär :/
 Dålig :(
 Jätte dålig D:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards