lookafteryou

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Kapitel 16 - Uncover

Av Wilma - 22 april 2013 21:18

Senaste kapitlet: Niall satt sig på platsen bredvid mig och log.

- That was really good! sa jag tyst till honom och han rodnade lite.

- Thank you, sa han. Detta hade ju faktiskt blivit bättre än jag trodde!

 

 

 Nialls perspektiv


Jag satt tyst bredvid Hope och granskade spelet mellan Louis och Harry. Harry var överlägsen och Louis hade det riktigt svårt med att klara sig i spelet, varje gång han kom nära Harrys mål slog han ur dosan ur Harrys händer för att få chans till mål men lyckades sällan, Harry var alldeles för snabb och duktig. Man märkte verkligen hur nära vänner Harry och Louis var och man skulle nästan kunna tro att dom var homosexuella, om dom inte är det... Slut signalen på matchen ljöd och Harry gjorde ett högt vinnar rop, Louis hoppade lekfullt på Harry så han ramlade och snart hade Zayn och Liam kommit och bildat en hög ovanpå dom. Alla skrattade högt och Harry som låg längst underst försökte förgäves få bort alla från honom och även fast han var så stark så klarade han det inte. Man verkligen såg på hans muskler att han tränade och att han var sjukt stark. Jag fick knuff i sidan och ramlade från sittande ställning till liggande i soffan, jag vaknade förvirrat från mina tankar och tittade på Hope som fnissade åt mig.

- What are you thinking on? Frågade hon nyfiket med ett gulligt leende på läpparna.

- Nothing, svarade jag tyst innan jag snabbt tog upp en kudde och slängde på henne, hennes uttryck förändrades först till chockat och sen lekfullt och kastade tillbaka kudden rakt i ansiktet på mig. Den var rätt hård och jag kände hur det brände till på näsan. Jag satt handen framför och såg blod när jag tog bort den.

- Oh my god Niall, I'm so sorry! Sa Hope högt och killarna tystnade innan dom tittade förvånat på oss.

- It's okey, sa jag och gömde näsan i handen. Hope reste sig upp och tog tag i min andra hand medan hon visade mig igenom huset till toaletten. Jag satte mig snällt på toaletten och tog massa papper för att få bort blodet.

- I'm so sorry, fnissade hon medan hon försökte få bort mina händer så hon kunde lägga dit bomull vid näsan.

- It's okey Hope, sa jag lugnande och hon vinklade bak mitt huvud, antagligen för att blodet skulle sluta flöda. Killarna kom och ställde sig i dörröppningen på toaletten.

- Hope, did you get aggresive with the pillow? Sa Harry sarkastiskt och killarna började skratta. Nu kunde inte Hope hålla sig längre och började också gapskratta, det skulle nog jag också gjort om det inte var bomull vid min näsa och nacken i en väldigt obekväm vinkel. Hon vände sig till mig och bytte ut bomulls tussen mot en ny medan hon försökte hålla sig för skratt.

- Hope is on! Sa Louis högt och killarna började skratta ännu mer, hon sträckte ut tungan åt honom innan hon slängde igen dörren med en smäll och fnissade medan hon fixade med min näsa. Killarna skrattade högt utanför och gjorde massa vissel ljud. Det slutade blöda och Hope slängde den sista bomulls tussen.

- Thank you, sa jag och vinklade huvudet tillbaka till en normal position, Hope hade fortfarande inte kunnat sluta fnissa och stod nu och tvättade händerna med ett stort leende.

- Well... I was the one that hurt you so I have to take care of you, sa hon medan hon tittade ner på sina händer i handfatet med ett gulligt leende. En ringsignal ljöd i huset och killarna som varit ganska högljudda tystnade snabbt. Louis ljusa stämma svarade i telefonen.

- Yeah, sorry... We will be more quiet, sorry. Sa han tyst och Hope fnissade till.

- It's their grumpy neighbor, she thinks they are to loud and I don't understand why she doesn't move 'cause it has go on in two yeas now. Sa Hope fnissande och tittade på mig.

- Thats weird! Sa jag och hon nickade. Hon öppnade badrumsdörren och lämnade mig medan hon gick in till killarna i tv rummet. Jag var inte långt efter innan jag gick efter henne, hon stod mitt i rummet och killarna kramade om henne innan hon vände sig om och såg mig.

- I was just about to go home, you gonna stay here? Frågade hon mig och jag tittade runt på killarna som tittade med frågande och välkommnande ögon på mig.

- Umh no, I'm going home too. Sa jag och hon nickade medan hon gick förbi mig och ut i hallen.

- You wanna have company home? Ropade hon från hallen och jag gick snabbt dit.

- Yeah, that would be nice! Jag drog på mig jackan och skorna medan hon väntade på mig.

- Buy guys! Don't be to loud! Ropade hon sarkastiskt och vi fick ett hej då tillbaka innan vi klev ut genom dörren och stängde försiktigt efter oss.

- Where do you live? Frågade hon och jag pekade åt ett håll.
 Hon nickade och vi började gå. Detta hade ju varit fantastiskt, förutom näsblodet då. Det var ju inte precis minus att jag gick med en fantastisk tjej också....

 

Gillar detta kapitel betydligt mycket mer än det förra! :) Tack för alla kommentarer, blir verkligen glad när jag tittar in o ser dom! :D Hoppas ni gillar detta kapitel också och kommentera gärna era åsikter om ff:en :D

 
 
Ingen bild

HJ

24 april 2013 06:51

MER!

 
Ingen bild

Julia

24 april 2013 20:15

Love it!

 
Ingen bild

ellen

30 april 2013 07:34

jätte bra:)

 
Ingen bild

josefin

7 maj 2013 22:11

när kommer nästa?

Wilma

13 maj 2013 21:39

tänkte skriva just nu så kommer idag eller imorgon :)Sorry för lång väntan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 27 december 2013 23:09

Senaste kapitlet: Jag tittade oroligt på liam som gav mig en orolig blick. - I'll tell you more later, sa han fort och fortsatte springa. Vad händer egentligen?   Harrys perspektiv   Jag kom så småning om ut ur den stora skogen och jag stan...

Av Wilma - 4 augusti 2013 21:47

Senaste kapitlet:  Mina hjärna började snurra och snart stannade den på ett hemskt minne, det brände till i bröstet men jag började springa, springa så fort jag bara kunde, för jag fick inte tro att allt var bra, jag fick inte komma dit försent... ...

Av Wilma - 1 augusti 2013 22:45

Senaste kapitlet: - Guys... Where is Hope?   Hopes perspektiv Jag sprang gatan fram med tårarna rinnande ner för mina kinder. Jag ville bara bort, jag trodde allting skulle bli bra, att alla skulle uppföra sig som vanligt och att vi skulle ha l...

Av Wilma - 9 juni 2013 20:38

Senaste kapitlet: Maten kom snabbt och jag åt upp framför tv:n med ett helt värdelöst program på. Flashbacks från kvällen före korsade mina tankar medan jag tittade på pogrammet och jag fick ett fånigt leende på läpparna. Det var ju riktigt mysigt......

Av Wilma - 29 maj 2013 21:13

Senaste kapitlet: Svarade Harry lätt och dom fortsatte äta på sina mackor och tittade ner i varsin tidning men jag kunde se busiga leenden på allas läppar. Detta kommer ju bli kul senare...   Hopes perspektiv Jag stod vaksamt lutad mot diskbänk...

Sök i bloggen

Presentation


Svensk One direction fanfic ^^

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker ni om "Uncover"? :)
 Jätte bra :D
 Bra :)
 Sådär :/
 Dålig :(
 Jätte dålig D:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards